آفتاب

آزمون آیلتس چیست | انواع آزمون آیلتس



امروزه اکثر افراد به غیر از زبان مادری خود علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستند که در حال حاضر بسیار پرکاربرد است و نقش مهمی در پیشرفت های شغلی، تحصیلی یا مهاجرتی دارد. شاید برایتان سوال باشد که آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس چیست | انواع آزمون آیلتس

امروزه اکثر افراد به غیر از زبان مادری خود علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستند که در حال حاضر بسیار پرکاربرد است و نقش مهمی در پیشرفت های شغلی، تحصیلی یا مهاجرتی دارد. شاید برایتان سوال باشد که آزمون آیلتس چیست؟بخش های این آزمون شامل چه چیزهایی می شود؟  چگونه می توانید مدرک این آزمون را دریافت کنید؟ ما در ادامه به بررسی همه جزئیات آیلتس می پردازیم  پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله آموزشی همراه ما باشید تا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

آیلتس

آیلتس آزمونی است که در دو نوع آکادمیک و جنرال برای زبان آموزان ارائه می شود و توانایی شما را در ۴ مهارت خواندن (Reading) ، نوشتن (Writing) ،صحبت کردن (Speaking) و شنیداری (Listening) مورد ارزیابی قرار می دهند.در ادامه تفاوت  آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک را به همراه بخش های مربوطه را برای شما توضیح داده ایم.

آزمون آکادمیک 

این آزمون برای افرادی که می خواهند برای ادامه تحصیل در مقطع های بالا به کشورهایی با زبان انگلیسی مهاجرت کنند مناسب است.

آزمون جنرال 

کسانی که تصمیم دارند برای زندگی کردن یا کار کردن به کشورهایی با زبان انگلیسی مهاجرت کنند باید در آزمون جنرال شرکت کنند.

بخش های آزمون آیلتس 

در این قسمت از مقاله آموزشی، ۴ مهارت ذکر شده که اول مقاله نام بردیم را به صورت خلاصه و مفید توضیح می دهیم.

خواندن (Reading)

در این قسمت از آزمون متن های مختلفی را مانند نامه، مقاله های خبری، گزارش های علمی و ... برای شما می آورند که شما باید به طور کامل متن را بخوانید و درک کنید سپس سوالاتی مربوط به این متن ها به شما می دهند که باید اطلاعات متن را به درستی در جواب سوالات به کار ببرید.

 نوشتن (Writing) 

در بخش نوشتاری از شما می خواهند متن هایی با نگارش و گرامر صحیح بنویسید و از لغات و اصطلاحات متنوعی در متن نوشته شده به کار ببرید.

صحبت کردن (Speaking) 

مرحله صحبت کردن در آزمون آیلتس شامل ۳ بخش می شود که در هر بخش از شما می خواهند کارهای مختلفی را انجام دهید این کارها عبارتند از: 

۱. شخصی که امتحان می گیرد از شما سوالاتی مربوط به خودتان می پرسد که شما باید به صورت روان و دقیق به این سوالات پاسخ صحیح بدهید.

۲.قسمت دوم از بخش صحبت کردن یا گفتاری این است که به شما کارتی را می دهند که موضوع در آن نوشته شده است و باید ۱ دقیقه صحبت کردن در مورد این موضوع را انجام دهید.

۳. بدین ترتیب در مرحله آخر شما باید در مورد موضوعی که صحبت کردید با شخصی که مسئول آزمون است صحبت و بحث کنید.

شنیداری (Listening)

در بخش شنیداری ابتدا صدایی را فقط ۱ دفعه، برای شما پخش می کنند که باید با دقت به این صدا گوش دهید سپس  از شما می خواهند به سوالات طرح شده از محتوای این صدا پاسخ دهید دقت کنید که پاسخ ها باید در دفترچه سوالات نوشته شود و در آخر این مرحله ۱۰ دقیقه زمان دارید تا جواب ها را از دفترچه با پاسخنامه انتقال دهید.

مراحل ثبت نام کردن و شرکت در آزمون آیلتس و نکات مهم

اولین کار این است که شما هدف خود را از شرکت در آزمون مشخص کنید یعنی اگر قصد مهاجرت برای زندگی یا کار دارید در آزمون آیلتس جنرال و اگر قصد ادامه تحصیل دارید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

در مرحله دوم باید به صورت آنلاین یا حضوری در مراکز آزمون آیلتس ثبت نام کنید.

پس از انجام ثبت نام باید در روز آزمون به مراکز آزمون مراجعه نمایید و در ۴ مهارتی که نام بردیم با آمادگی کامل شرکت کنید.

بدین ترتیب بعد از شرکت در آزمون، نمره شما در بازه زمانی ۲ هفته به صورت آنلاین برای شما ارسال می شود.نمره دهی آزمون آیلتس به طور کلی هر بخش از ۰ تا ۹ نمره است که میانگین نمرات این ۴ مهارت نمره نهایی آزمون می شود.

بعد از مراحل گفته شده به نکات مهمی که باید از این آزمون بدانید اشاره می کنیم

۱. این آزمون هر ماه، در اکثر کشورهای جهان برگزار می شود.

۲. هزینه آزمون به نسبت کشوری که در آن هستید یا نوع آزمون انتخابی متغیر است.

۳. نمره آزمون آیلتس ۲ سال اعتبار دارد.

۴. برا اینکه روند این آزمون سریعتر پیش برود شما می توانید در کلاس های فشرده آیلتس شرکت کنید تا مربی خصوصی که به شما آموزش می دهد نقاط ضعف و قوت تان را تشخیص دهد و به بهتر یادگیری شما در مهارت های گفته شده کمک کند.

جمع بندی

حال که اطلاعات لازم را در مورد آزمون آیلتس کسب کردید باید بدانید شرکت در این آزمون و کسب نمره بالایی که می خواهید بدون سختی نیست اما با تلاش و تمرین مداوم در این ۴ مهارت می توانید بدون استرس و به راحتی در آزمون آیلتس نمره مورد قبولی را بگیرید و برای کارهای مهاجرت یا ادامه تحصیل اقدام نمایید.



وبگردی